1 Aralık 2012 Cumartesi

MAMA 2012 (Kazananlar , Performanslar Ve Yorumlar)

MAMA 2012


Kore'nin En Önemli Ve İhtişamlı Ödül Töreni Olan MAMA'nın 2012'nin En İyilerini Seçtiği Ödül Töreni Cuma Gecesi Yada Bize Göre (Türkiye Saatiyle) Cuma Öğle Saatlerinde Gerçekleşti Saat 10:00'Da Kırmızı Halı Geçitiyle Başlayan Tören Bittiğinde Saat 17:00'a Gelmek Üzereydi

Her Sene Olduğu Gibi Kore'nin En Ünlü İsimleri Yine Törendeydi Bigbang , Super Junior , Psy , KARA , Shinee , Exo , B.A.P , Ailee , Sistar Ödül Töreni Hong Kong'ta Düzenlenmesine Rağmen Geceye Katılanlardan Bazıları , Önemli Ödüller Beklenildiği Gibi Bigbang , Super Junior Ve PSY Arasında Paylaşıldı 

En Baştan Söylemek Lazım Ki MAMA Bu Yıl Diğer Yıllara Oranla Daha Kötüydü Evet Yine Çok İhtişamlı Ve Göz Alıcıydı Kore'nin En Ünlüleri Oradaydı Ama Bu Sefer Birşeyler Eksikti Örneğin Bu Senenin En Büyük Eksisi Sahne Dizaynıydı Her Sene Harika Sahne Dizaynları Yapan MAMA Bu Sene Gerçekten Çok Kötü Bir Dizayna İmza Atmıştı Sahne Dizaynı Kötü Olunca Haliyle Kamera Çekimleride Tatmin Etmedi Bence Sahne'nin Ve Kamera Çekimlerinin Kötü Olmasının En Büyük Nedeni Organizasyonun Yapıldığı Salon Salonun Yapısı Böyle Bir Organizasyon Yapmaya Çokta Uygun Durmuyordu Ama Yinede Bu Aksaklığı Sahneye Çıkan İsimlerin Büyüklüğü Ve Performansları İle Kapattılar Asya'nın En Sevdiğim Yanlarından Bir Tanesi Bu , Ödül Törenine Katılan Her Grup'un Sahne Performanslarına Günlerce Çalıştığı Kafa Yorduğu Belliydi (Eğer Türkiyede Olsaydı Çıkıp 2 Şarkı Söyleyip İnilirdi) Ancak Ünlülerin Hepsinin Emek Verdiği Çok Açıktı Kötü Sahne Performansı Kesinlikle Yoktu Ancak En Çok Öne Çıkan Performans BİGBANG'indi

Şimdi Kazananlara Şöyle Bir Bakalım 



(Best New Female Artist) En İyi Yeni Kadın Artist - Ailee

Korelilerde Bizim Gibi Herkese Kore'nin Şusu Kore'nin Busu Diye Lakap Takmaya Bayılıyorlar Ailee'yede Kore'nin Beyonce'si Demişler Bir Kere Gerçekten Çok Güzel Sesi Var 


(Best New Male Artist) En İyi Yeni Erkek Artist - Busker Busker

Busker Busker Törene Katılıp Ödülünü Almadı Neden Katılmadıkları Hakkında Bir Bilgim Yok Açıkçası Busker Busker'ın Ödül Almasına Hem Sevindim Hemde Şaşırdım Sevindim Çünkü Gerçekten İyi Müzik Yapıyorlar Şaşırdım Çünkü Ben Kendilerine B.A.P Ve EXO Kadar Şans Vermiyordum B.A.P'nin Kazanmasını İstiyor EXO'nun Kazanacağını Düşünüyordum Ama Busker Busker Aradan Sıyrılıp Ödülü Hakederek Kazandı



(Best Collaboration Performance) En İyi Düet/Yardımlaşma - Trouble Maker



Hyuna Ve Hyunseung Trouble Maker İle Rakipsizlerdi Ve Kazandılar Kimse İçin Sürpriz Olmadı Hyunseung'un Konuşması Sırasında Bir Süre Önce Vefat Eden Babasına Teşekkür Etmesi Çok Duyguluydu

(Best OST) En İyi Dizi Müziği - Seo İn Guk Ve Jung Eunji / All For You

Tören'de O Kadar Ödül Verildi Ancak Bana Göre En Çekişmeli Kategori Buydu O Kadar Ki Eğer 5 Tane Ödül Yaptırıp Yarışan 5 İsme'de Ödül Verselerdi Ancak O Zaman İçin Rahat Ederdi Aday Olan Şarkıların Hepsi Harikaydı ''Lyn'in The Moon That Embraces The Sun'' Ost'si ''Lee Jonghyun'un Gentleman Dignity'' Ost'si , ''Taeyeon'un The King 2 Hearts'' Ost'si Hepsi Harikaydı Gönlüm Bir Parça Lee Jonghyun'dan Yanaydı Ancak Seo İn Guk Ve Eunji'nin Ödülü Almasına Üzülmedim Hakederek Kazanılmış Bir Ödüldü Kim Kazansa Hakettiği Bir Ödül Olacaktı Dedim Ya Eğer Benim Elimde Olsa Hepsine Bir Ödül Verirdim


(Best Rap Performance) En İyi Rap Performansı - Epik High

Epik High Zaten Kore Rap'inin Efsane Gruplarından Bir Tanesi YG Çatısı Altında Yeniden Bir Araya Gelmelerini Aldıkları Bu Ödülle Taçlandırdılar


(Best Music Video) En İyi Klip - Gangnam Style

Başkası Zaten Düşünülemezdi Tamam Gangnam Style'dan Banada Gına Geldi Ancak Şarkı'nın Ve Klibinin Bıraktığı Etki Ortada Başkası Alsa Ayıp Olurdu


(Best Solo Dance Performance) En İyi Solo Dans Performansı - Gangnam Style

PSY'a Bir Ödül Daha Kimse Bu Ödülü Haketmediğini Söyleyemez Adam Dansıyla Tüm Dünyayı Ayağa Kaldırdı 


(Best Group Dance Performance) En İyi Grup Dans Performansı - Shinee

Shinee Bu Senede MAMA'Da Ağır Topların (Bigbang , Super Junior) Altında Kaldı Bu Onlara Sadece Bir Teselli Ödülü Oldu Umarım İleride Daha Önemli Ödülleri Kazanacaklar


Best Band Performance - Busker Busker

Benim Takıldığım Ödüllerden Birisi Buydu Çünkü Bence Kazanması Gereken FT İsland Yada C.N.Blue'ydu Busker Busker'ın Kazanması Bu İki Gruba Haksızlık Oldu Busker Busker'ı Gerçekten Severim Ama FT İsland Ve C.N.Blue Varken Bu Ödülü Onların Alması Olmadı


ÖZEL ÖDÜLLER

(PD's Choice) Yönetmenin Seçimi - B.A.P

Bu Ödül'de B.A.P'ye Teselli Ödülü Gibi Oldu İleriki Senelerde Daha Çok Ödüller Kazanacaklarına Eminim

Best Line Award - Super Junior

Bu Ödülü Almaya Sahneye Çıktıklarında Suju İlk Kez Gözüme Kalabalık Gözükmedi :D Ama Ne Yalan Söyleyeyim Heechul , Teuk Ve Siwon'un Eksiklikleri Belli Oluyordu

(Best Worldwide Performer) En İyi Dünya Çapında Performans - Bigbang


GELELİM ÖNEMLİ ÖDÜLLERE ;

(Best Female Solo Artist) En İyi Kadın Solo Artist - IU

IU Bu Ödülü Bence Hakederek Aldı Keşke Ödül Törenine Katılıp Ödülünü Alsaydı Çünkü Ödül Törenine Katılmayınca Sosyal Medya'da Fanlar Yeni Senaryolar Üretmeye Başladı (Malum Eunhyuk Olayı İle İlgili)

(Best Male Solo Artist) En İyi Erkek Solo Artist - G Dragon

Beni En Çok Şaşırtan Kategori Hiç Kuşkusuz Buydu G Dragon'un Ödülü Kazanmasını İstiyordum Elbette Ama Ödülün PSY'a Gideceğini Düşünüyordum GD'nin Ödülü Almasına Çok Sevindim Bir V.İ.P Olarak


Best Global Group Female - KARA

Ödülü Taetiseo Yada 2NE1'in Kazanacağı Düşünsemde Mantıklı Düşününce KARA'nın Kazanması Göze Batmıyor Malum Kara Çin Ve Japonya'da Kore'de Olduğundan Çok Daha Popüler Olduğu İçin Bu Kategori'de Ödülün Sahibi Olmuşlar


Best Global Group Male - Super Junior


Super Junior'un Kazanmasına Bir Lafım Yok Ancak Sorarım Size Bigbang'e ''En İyi Dünya Çapında Performans'' Adı Altında Özel Ödül Veripte Best Global Group Ödülünü Başka Başka Bir Grup'a Vermek Ne Derece Doğrudur ? Dediğim Gibi Super Junior'un Kazanmasına Lafım Yok Ancak Bu Ödül Bu Sene Bigbang'in Hakkıydı Diye Düşünüyorum


(Best Female Group) En İyi Kadın Grup - Sistar

Sistar Benim Henüz Dinlemediğim Gruplardan Bir Tanesi Yani Radarımın Tamamen Dışında Ancak Bu Sene Gerçekten Çok İyi İş Yaptılar SNSD Zaten Grup Olarak Albüm Yapmamıştı 2ne1'De Bence Beklentilerin Altında Kaldı O Yüzden Bu Kategori Bu Yıl Oldukça Sönük Geçti 

(Best Male Group) En İyi Erkek Grup - BİGBANG


Bigbang - En İyi Erkek Grup

Sonuna Kadar Hakederek Kazanılmış Bir Ödül Bigbang Üyeleri Sahne Arkasında Performansa Hazırlandıkları İçin Sahneye Yanlızca GD Gelip Ödülü Aldı Yine Harikaydı Ancak Ondan Önemlisi Kazananı Açıklayan Han Ga-İn'in Bigbang'in Kazandığını Öğrendiği Andaki O İçten Gülümsemesi Ve Sevinmesi Zaten Kendisinin Bir V.İ.P Olduğunu Biliyorduk Ödülü Han Ga-İn'in Vermesi Ayrı Güzeldi



VE GELELİM BÜYÜK ÖDÜLLERE



Yılın Şarkısı - Gangnam Style




Ne Kadar Gına Gelsede Yılın Şarkısı Gangnam Style'dır Başka Bir Şarkıya Bu Ödülü Vermek Çok Büyük Haksızlık Olurdu Video Çok Kötü Olsada PSY Açıklandığı Sırada TOP , Taeyang Ve Daesung'un At Dansı İle PSY'ı Sahneye Kadar Takip Etmeleri Gecenin En Eğlenceli Anlarındandı Özellikle TOP Neredeyse Sahneye Atlayacaktı


Yılın Albümü - Sexy , Free & Single

Malesef Bir Tane Bile Düzgün Video Olmadığı İçin Video'sunu Ekleyemiyorum


YILIN ARTİSTİ - BİGBANG


Yılın Artisti Bigbang


Yılın Artisti Ödülü Gecenin En Büyük Ödülü Bigbang'e Gitti Ve Sonunda Onları Uzun Süreden Sonra 5 Kişi Olarak Birlikte Ödül Alırken Görebildik Sahnede Şöyle Yan Yana Dizilip Ödülü Ellerine Aldıklarında Duygulandım Ne Zorlukları Aştılar Birlikte Sonunda Sahnede Gururla Yan Yana Duruyorlar Sonuna Kadar Hakedilmiş Bir Ödüldü Bu



PERFORMANSLAR



Super Junior




Performansın İntrosunu Özelliklede Donghae'yi Çok Beğendim Sahneye Tek Tek Gelmeleride Çok Güzeldi Emek Verildiği Çalışıldığı Belliydi 


PSY




PSY'ı Severim Gerçekten Güzel Şarkıları Var Ama Gangnam Style'ın O Kadar Suyu Çıktı Ki Artık Bana Gına Geldi Yinede Bigbang Ve Super Junior'un Aralarda Görünüp Bir İki Figür Yapması Performansı Benim İçin Eğlenceli Hale Getirdi Özellikle Taeyang'ın Bıraksalar Sahneye Atlayacak Hali Beni Benden Aldı

Taeyang'ın Gangnam Style'a Yeni Bir Soluk Getirdiği O Anlar (Biri Bu Çocuktaki Fazla Enerjiyi Alsın Yoksa Başına İş Gelecek 2 Dakika Yerinde Duramıyor Çocuk)









Epik High / Le Hi



Gerçekten Harika Bir Performanstı Tablo Sanki 40 Yıllık Joker Gibiydi Mithra'nın Bane Tukutz'unda Two Face Kılığındaki Halleri Harikaydı Makyajları Gerçekten Kusursuz Olmuş Özellikle Tablo Hiç Zorlanmadan Batman Filminde Joker'i Canlandırabileceğini Açıkça Gösterdi (En Azından Tip Olarak)



BİGBANG - MONSTER İN ME




Bigbang Adına Yakışır Bir Şekilde Sahnedeydi Gerçekten Büyük Patlamayı Gerçekleştirdiler Harikalardı Crayon'u Bigbang Olarak Söylemeleri Harika Olmuş Düzenleme Mükemmeldi GD Yine Zekasını Konuşturmuş TOP'ın Dumanlar Arasından Sahneye Çıkışı Harikaydı Pembe Bir Takım Elbisenin Bir Erkeğe Bu Kadar Yakışacağı Hiç Aklıma Gelmezdi O Lensler Bile TOP'Da Harika Olmuştu 

Daesung'u İlk Başta GD Sandım O Kadar Çok Benzemişti Ki Ancak Sonra Kamera Yüzüne Yaklaştı Ve Gözlerini Gördüm Ve O Anda Daesung Olduğunu Anladım Saçları Çok İyi Olmuştu

3.Olarak Sahneye Taeyang Geldi Hemde Ne Gelmek Rap Yaparak Sesiyle Herkesi Büyüleyen Taeyang'ın Bu Kadar İyi Rap Yapacağı Aklımın Ucundan Geçmezdi Diyeceğim Ama Alive World Tour'daki Fancam'ları İzlediğimde Zaten Ne Kadar İyi Olduğunu Görmüştüm Crayon'un World Tour Kapsamındaki Konserlerdede Söylüyordu Eee Zaten Müzik Kariyerine GD İle Birlikte Rap Yaparak Başlamıştı Sahnede Yine Harikaydı Her Zaman ki Gibi Çok Enerjikti Oradan Oraya Uçtu

4.Olarak Seungri Geldi Aslında Hep Oradaydıda Biz Orada Olduğunu Sonradan Öğrendik Yüzündeki Maskesini Çıkardı Ve Beyazlar İçindeki Seungri Ortaya Çıktı 

En Son Olarakta GD Kurukafa'nın İçinde Ortaya Çıktı Ve Ekip Tamamlandı Bigbang 2008'Den Sonra İlk Kez MAMA'Da 5 Kişi Olarak Sahne Alıyordu (2009'da Taeyang Ve GD Beraber , 2010'Da Taeyang , TOP Ve GD Sahne Almışlardı) O Dakikadan Sonra Fantastic Baby İle Coştular Coşturdular 10 Dakika Bana 1 Dakika Gibi Geldi Hiç Bitmesin İstedim Resmen Deli Bir Fangirl'e Dönüştüm Ki Bunları Yazarken Hala Öyle Bir Ruh Hali İçindeyim Bigbang'i Neden Bu Kadar Çok Sevdiğimi Birkez Daha Anladım 










MAMA 2012 BÖYLEYDİ









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder